Klantenservice

Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over de webwinkel.

Heeft u toch nog een vraag? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag!

Mijn account:

  • Als je voor de eerste keer een bestelling plaatst bij buitenkok.com wordt er een aantal gegevens van je gevraagd. Je e-mailadres, naam en adresgegevens zullen veilig opgeslagen worden in je account. Bij de volgende bestelling hoef je deze niet opnieuw in te vullen. Daarnaast kun je in jouw account 24 uur per dag de status van je bestelling bekijken en je betalingshistorie inkijken.
  • Je kunt jouw adresgegevens bekijken en wijzigen via je account. Adresgegevens die worden gewijzigd na een bestelling worden niet meer worden meegenomen in je bestelling.
  • Al jouw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en opgeslagen op onze beveiligde server. Wij houden ons aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP).

Bestellen en betalen:

In vier eenvoudige stappen doorloop je het bestelproces. De vier stappen die je doorloopt zijn:
  1.  Je winkelwagen
    Alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW. Wanneer je een bestelling wilt plaatsen klik je op de winkelwagen knop. Mocht je nog niet klaar zijn met bestellen, dan kun je gewoon verder winkelen. De totale bestelling kun je afronden door terug te gaan naar de winkelwagen.
    Heb je jezelf bedacht? Dan kun je gemakkelijk het product uit je winkelwagentje verwijderen door op het rode kruisje voor het product te klikken.
  2. Je gegevens
    Om de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren hebben wij je adresgegevens nodig. Deze gegevens blijven strikt vertrouwelijk.
  3. Veilig betalen
    Wij bieden de volgende betalingsmogelijkheden:
    – Directe betaling: iDeal. Voor een snelle levering.
    – Indirecte betaling: Overboeking. Levering na ontvangst betaling (geen 24 uurs levering).
  4. Bestelling voltooid
    In een duidelijk overzicht zie je al je gegevens op een rij. Je kunt nu je bestelling definitief bevestigen of laatste wijzigingen aanbrengen. Je ontvangt ook een email met de bevestiging van je order.

Kortingscode:

Indien u een kortingsbon heeft ontvangen, waarop een kortingscode staat vermeldt, kunt u deze code invoeren zodra u een volgende bestelling plaatst. Elke kortingscode is uniek en heeft een eigen waarde en geldigheid.

Voor het gebruik van de kortingscodes gelden de volgende voorwaarden:

  • De kortingscode is alleen geldig als deze is uitgereikt door Buitenkok BV. Bij vermoeden van misbuik kan de code ongeldig worden verklaard en worden gedane bestellingen geannuleerd.
  • Per kortingsbedrag geldt een minimale bestelling voordat de korting wordt verrekend.
    • 5 Euro korting –> alleen bij minimaal bestelling van 30 euro en meer.
    • 10 euro korting –> alleen bij minimale bestelling van 60 euro en meer.
    • 20 euro korting –> alleen geldig bij minimale bestelling van 100 euro en meer.
  • De kortingscode is alleen geldig in de aangegeven periode.
  • De korting wordt gerekend over de volledige aankoop die in 1 transactie wordt gekocht.
  • De korting is niet inwisselbaar voor contant geld.

Bezorgen:

De bestellingen van Buitenkok.com worden bezorgd door PostNL. De bezorgkosten variëren per product en zijn altijd inzichtelijk door het product in de winkelwagen te plaatsen. Je betaalt één keer verzendkosten ongeacht de hoeveelheid producten die je bestelt.
  • Standaard gelden onderstaande verzendkosten binnen Nederland:€ 7,50 – Gratis bij bestelling boven de € 100,-NB: Bij gepersonaliseerde producten kunnen de verzendkosten afwijken.

Levertijd:

  • Op werkdagen voor 15.00 uur besteld, morgen in huis (alleen bij directe betaling)
    Indien je jouw aankoopbedrag via een directe betaling betaalt, dan geven wij de bestelling dezelfde dan nog mee aan de vervoerder en heb je jouw bestelling in principe de volgende werkdag in huis. Het kan zijn dat je bestelling er bij de vervoerder langer over doet dan 1 dag. In 98% van de gevallen wordt het echter wel de volgende dag bezorgd. Dit geldt voor elk product, tenzij anders bij het product staat aangegeven op onze website tijdens het bestellen.
  • Levertijd bij overboeking (indirecte betaling)
    Houdt rekening met met 1 à 2 werkdagen overboekingstijd als je jouw aankoopbedrag betaalt met een vooruitbetaling. Je ontvangt een ontvangstbevestiging per e-mail zodra buitenkok.com je betaling ontvangt. Je bestelling wordt diezelfde dag nog verstuurd.
  • Direct uit eigen voorraad leverbaar
    Bij de meeste producten vind je de actuele voorraadstatus van ons magazijn. Er zijn ook producten die via partnerbedrijven worden verzonden, veelal is de levertijd dan langer. Per product zie je overzichtelijk de levertijd. De levertijd is van toepassing na ontvangst van je betaling.
  • Bezorging op zaterdag
    Onze vervoerder (PostNL) levert op adressen van particulieren ook op zaterdag.
  • Bezorging is nog niet binnen
    Buitenkok.com doet er alles aan om je bestelling te verwerken en het zo snel mogelijk bij je af te leveren. De levertijd is afhankelijk van de door jou gekozen betaalwijze. Je kunt inloggen in je acount om de productstatus te bekijken of je kunt kijken bij de track & trace informatie van je bestelling. Ook in de bevestigings-email van je order vindt je een link naar de track & race pagina van PostNL.
  • Levertijd afhankelijk van betaalmethode en voorraadstatus
    De door jou bestelde artikelen worden de volgende werkdag geleverd indien je betaalt met een directe betaalmethode (tenzij anders aangegeven is bij het product).

Afhalen:

Wilt u liever uw bestelling afhalen? Dat kan in Elst Gld. Let op: U moet hiervoor altijd een afspraak maken. Het afhalen van uw bestelling is gratis!

Retourneren:

  • U heeft recht op 14 dagen retourgarantie
    Alle goederen kunnen binnen 14 dagen GRATIS aan ons worden geretourneerd, indien ongeschonden, in originele verpakking worden geretourneerd.
  • Hoe kan ik mijn artikel(en) retourneren?
    Vul dit formulier in en wij nemen contact met u op. U ontvangt van ons een e-mail met een link naar de site van onze transporteur waarmee u een retourlabel kunt printen en op de doos kunt plakken. Porto hoeft u bij uw terugzending niet te betalen, dat hebben wij al voor u gedaan. U kunt uw pakket bij het dichtstbijzijnde postkantoor afgeven, waar de bestelling wordt teruggestuurd.
    Bij afgifte van uw pakket ontvangt u daarvan een bewijs met daarop de trackingcode van postNL, zorgt u ervoor dat u dit bewijs goed bewaart. In het geval van vragen over uw retourzending kunnen wij om dit bewijs vragen om te onderzoeken wat de status van uw retourzending is.
  • Wilt u een vervangend artikel en/of ruilen?
    Als u ter vervanging een nieuwe levering wilt, bijvoorbeeld een artikel in een andere kleur, dan kunt u op dezelfde manier als uw eerdere bestelling dit nieuwe artikel via onze webwinkel bestellen. Een tweede optie is om het product dat uw wilt retourneren aan ons terug te sturen en op de retourbon aan te geven voor welk artikel u het wenst om te ruilen.
  • Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?
    Zodra de terugzending door ons is ontvangen en geëvalueerd is, wordt het restitutiebedrag terugbetaald. De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop u uw artikel heeft afgerekend. Het bedrag zal worden gerestitueerd binnen enkele dagen na ontvangst van de retourzending.
  • Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
    Retourneren binnen 14 dagen is kosteloos. Retourneringen worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling – indien redelijkerwijs mogelijk – ongeschonden, in originele verpakking en in stevige verzenddoos worden geretourneerd.
  • Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?
    U heeft het recht uw bestelling binnen 14 dagen te retourneren. Het recht op restitutie vervalt na 90 dagen, waarna de garantieperiode in werking treedt. Houdt u bij het retour zenden met onderstaande rekening:
    – Retourzendingen gelden niet voor gepersonaliseerde artikelen;
    – Retourzendingen graag – indien redelijkerwijs mogelijk – ongeschonden, in originele verpakking en in stevige verzenddoos worden geretourneerd.
  • Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
    Wanneer u een product retour stuurt ontvangt u een bevestiging wanneer deze ontvangen is en in behandeling genomen wordt. Binnen twee weken wordt uw geld teruggestort of ontvangt u een nieuw product. Om uw retour zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat u de aangegeven procedure volgt.
  • Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
    Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen u dan adviseren wat te doen en u helpen het probleem op te lossen!
  • Heeft u een retourbalie?
    U kunt uw producten terugbrengen of retourneren bij ons bedrijf in Elst Gld. Maakt u hiervoor altijd  een afspraak met onze klantenservice.

Klachten:

Het kan zijn dat je een klacht hebt over een geleverd product of over onze dienstverlening. Dat vinden wij heel vervelend en willen wij graag oplossen! Kwaliteit en service zijn voor ons belangrijke kernwaarden. Wij willen dat je tevreden over ons bent en met enthousiasme kunt spreken over het assortiment, onze communicatie, de verzending en onze service! Daarom doen wij er alles aan om de klacht naar tevredenheid af te handelen. Wij zien je klacht als een uitdaging en aanleiding om onze communicatie, service en kwaliteit te verbeteren.

  • Hoe dien ik een klacht in?
    Vul dit formulier in en omschrijf zo duidelijk mogelijk wat je klacht is.
  • Hoe behandelen wij een klacht?
    – Wij zorgen voor een snelle afwikkeling van de klacht (binnen 7 dagen ontvang je een inhoudelijke reactie)
    – Wij onderzoeken de oorzaak van de klacht
    – Wij nemen contact met je op om samen tot een oplossing te komen
    – Wij geven opvolging aan de gemaakte afspraken
    – Wij gebruiken de ervaring om de klacht in de toekomst te voorkomen

Contact:

Heeft u toch nog een vraag? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag!